[FOTO] 12 Foto ‘Padi Seni’ Di Jepun Berjaya Menjadi Tarikan Pelancong. Kreatif Habis!

OHBULAN!

dppadi

Jepun memang terkenal dengan inovasi mereka yang canggih, pelik, unik serta kreatif. Selain itu juga, Jepun merupakan sebuah negara dengan persekitaran semulajadi yang indah, menarik serta bersih. Siapa pernah ke Jepun mesti tahu bagaimana bersihnya negara itu. Betul tak?

Kali ini kami nak kongsikan dengan anda gambar kreatif seni padi di Jepun. Memang tak sangka mereka punya idea sampai tahap padi pun dorang inovasikan. Memang kreatif habis!

paditakjadi

SENI PADI JEPUN
——————————-
20 Tahun yang lalu boleh dikatakan langsung tiada pelancongan di inakadate di jepun. Satu masyarakat luar bandar yang terdiri daripada sawah padi dan kebun epal, tiada sebab untuk pelancong datang mengunjungi tempat ini.
.
Koichi hanada, seorang kerani di balai raya kampung tersebut ditugaskan untuk mencari satu jalan agar kampung itu dapat menarik perhatian pelancong. Setelah berbulan berfikir beliau ternampak kanak-kanak bermain di sawah padi sebagai projek kelas mereka.
.
Mereka menuai 2 jenis tanaman padi, ungu dan hijau terang. Dari situ Hanada mendapat idea dengan menuai padi dengan berbeza warna jenis padi bagi dan menghasilkan imej daripada atas.
.
Mereka menggelarnya seni padi dan akhirnya berjaya menarik pelancong ke kawasan berkenaan.
#tanjongkarang

Kreatif habis!

padi1

Favourite anime kegemaran ramai! Naruto in the house..
padi2padi4

Memang nampak real kan?

padi5padi6padi7

Macam 3D pulak tengok Maharani Haruko ni. Yeke Maharani Haruko? Haha
padi8padi9padi10

Bila dua padi terpisah oleh jalan raya tapi dorang ni masih kreatif untuk menampakkan padi ni menarik.padi11

Memang terbaik la! Kemas dan kreatifpadi12padi3

Ni paling comel! Siapa je tak layan Doraemon? Mungkin 20 tahun akan datang negeri Kedah akan seperti ini? Hehe

Sumber : Tanjong Karang

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s